Sănătate

Top 5 cele mai bune alimente bogate în antioxidanţi

 

Ce alimente au cei mai mulţi antioxidanţi? Află cu ajutorul acestui ghid al celor mai bune alimente bogate in antioxidanţi.

Tuturor ne-a fost spus să mâncăm alimente bogate în antioxidanţi pentru a avea o sănătate şi o stare bună.

Dar ce sunt antioxidanţii?

Prin definiţie, antioxidanţii precum vitaminele A şi C sunt substanţe care ajută în prevenirea efectelor dezastruoase ale radicalilor liberi în corp. Cu alte cuvinte, antioxidanţii pot neutraliza procesul oxidării şi distrugerea celulelor care contribuie la îmbătrânire şi la apariţia bolilor.

Anumite alimente sunt extrem de bogate in cantităţi de antioxidanţi. Recomand consumul acestor alimente regulat pentru a contracara semnele îmbătrânirii şi a ajuta- şi chiar inversa- procese variate ale bolilor precum cancerul şi bolile de inimă, plus pentru a reduce presiunea sângelui.

5 cele mai bune alimente bogate în antioxidanţi

1. Fructele de pădure

Pe lângă faptul că sunt delicios de dulci, fructele de pădure precum zmeura, afinele şi căpşunele oferă o abundenţă de cantitate antioxidantă. Afinele, zmeura şi murele sunt bogate în proantocianidine, antioxidanţi care ajută la prevenirea cancerului şi bolilor de inimă. Mănâncă-le îngheţate într-un smoothie de dimineaţă, pune un pumn în iaurtul tău de dimineaţă sau în cereale sau bucură-te de ele ca o gustare de după-amiază.

2. Broccoli

Broccoli cu siguranţă obţine medalia de aur pentru cea mai nutritivă legumă. Această legumă cruciferă conţine mai multă vitamina C decât o portocală şi are mai mult calciu decât un pahar de lapte. Pe lângă minerale şi vitamine, broccoli este plin de chimicale ce luptă împotriva bolilor, numite fitonutrienţi. Sulforafanul, un fitonutrient găsit în broccoli a dovedit să reducă riscul multor tipuri de cancer. Încearcă să abureşti sau să fierbi broccoliul şi să îl asezonezi cu busuioc, lămâie sau salsa pentru a crea un aperitiv delicios. Această legumă energică este perfectă pe lângă omlete, salate sau soté-uri.

3. Usturoi

Usturoiul este folosit peste tot în lume ca un element de condimentare delicios pentru orice mâncare. Beneficiile sănătoase ale usturoiului au fost promovate de-a lungul secolelor şi usturoiul crud a fost folosit ca un antibiotic natural pentru distrugerea anumitor şiruri de bacterii dăunătoare. Usturoiul este de asemenea folositor pentru a micşora presiunea sângelui şi colesterolul, eliminând mesele grele din corp, prevenind cancerul şi comportându-se ca un element antifungic şi antiviral. Un căţel de usturoi conţine vitaminele A, B şi C, seleniu, iod, potasiu, fier, calciu, zinc şi magneziu.

4. Ceaiul verde

Ceaiul verde conţine mari concentraţii de polifenoli catechini. Aceşti compuşi lucrează în corp cu alte chimicale pentru a mări nivelurile de oxidare a grăsimilor şi a termogenezei (o stare creată în corp prin arderea grăsimilor ca şi combustibil). În medie, ar trebui să încerci să consumi un minim de trei căni de ceai verde pe zi pentru a avea efect în pierderea greutăţii. Ceaiul verde de asemena a dovedit să fie preventiv în faţa cancerului, bolilor de inimă şi a colesterolului mărit.

5. Roşiile

Roşiile sunt de departe cele mai bogate surse de un element puternic anticancer numit licopen. De fapt, studiile au arătat că licopenul este un adversar mai puternic al bolilor decât vitamina E şi beta carotenul. Licopenul are nevoie de grăsimi pentru ca o absorbţie optimă să apară. Astfel, adăugarea grăsimilor sănătoase ale uleiului de măsline în sosul tău de spaghetti este un truc excelent pentru a-ţi mări nivelurile de licopen. Începe incluzând mai multe roşii în dieta ta, tăiate, întregi, din conserve, decojite, în sos sau pastă.
În plus faţă de lista de mai sus, strugurii roşii, spanacul, morcovii şi cerealele integrale oferă de asemena o cantitate mare de antioxidanţi. Reţine- mănâncă proaspăt pentru a te simţi astfel şi vei fi pe drumul unui viitor al sănătăţii, al energiei şi al stării de bine!

About the author

Simona-Andra Obrocaru

Leave a Comment

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.