Sănătate

5 motive pentru care un “bedtime snack” este ideal

Written by Denisa Panghe

 

Tocmai ai luat cina, dar dupa trei ore deja începi să simţi acea senzaţie de foame… din nou. Ţi s-a spus de nenumărate ori că mâncatul înainte de culcare duce la creşterea în greutate, că duce la acumularea caloriilor, că pur şi simplu nu ar trebui să mănânci după o anumită oră. E cunoscut de toata lumea faptul că odată ajunsă în stomac, mâncarea consumată exact înaintea orei de culcare se depune şi vei începe să câştigi în greutate. Un sfat: nu crede aşa ceva! Acestea sunt simple mituri! Nu numai că anumite alimente pe care le consumi înainte de culcare îţi fac bine, dar îţi vor accelera metabolismul şi te vor apropia mai mult de greutatea la care vrei să ajungi, stabilizându-ţi nivelul de zaharuri din sânge.

Aşadar, data viitoare când vei mai simţi această senzaţie de foame apărută seara, nu te băga la culcare cu stomacul gol şi, chiar daca nu-ţi este foame, e important să iei o mică gustare pentru că aduce anumite beneficii sănătăţii tale.

Înainte să mă acuzi că sufar de nebunie, citeşte aceste 5 motive pentru care este bine să iei o gustare înainte de culcare, chiar dacă nu-ţi este foame .

  1. Ajută la pierderea în greutate

Da, ai citit corect! Am avut aceasta impresie gresita tot timpul, conform careia mancatul inainte de culcare nu inseamna nimic altceva decat extra calorii. Exista insa o problema cu aceasta teorie. Pierderea in greutate nu se rezuma pur si simplu la o ecuatie intre caloriile acumulate si caloriile pierdute. Daca ar fi adevarat, am putea bea toate sucurile acidulate si am putea consuma toate acele prajiturele care contin 100 calorii, atata timp cat am merge regulat la sala (mi-e rau numai cand ma gandesc la asta; am incercat si eu , dar nici macar asa nu avea niciun sens).

Vezi tu, starea de sanatate si pierderea in greutate nu inseamna altceva decat oferirea nutrientilor necesari organismului tau pentru a functiona la cote maxime si mentinerea nivelurilor de zaharuri din sange normale. Cand consumi cantitatea corecta de alimente, nivelul zaharurilor devine stabil, iar hormonul responsabil de pierderea kilogramelor in plus, glucagonul, isi poate face treaba. Cand sari peste gustarea de dinaintea orei de culcare, zaharurile incep sa se depuna, somnul nu mai este de calitate, iar kilogramele incep sa se inmulteasca. Deci da, saritul peste gustarea de seara poate duce la acumularea kilogramelor, iar consumul unei gustari sanatoase si echilibrate poate produce chiar scaderea in greutate.

  1. Somnul devine mai intens

Multi oameni se confrunta cu greutatea momentului in care ar trebui sa adoarma sau cu dormitul pe timpul noptii. S-a descoperit ca o gustare inainte orei de somn vine in ajutor acestei probleme. Inainte sa incepi sa consumi o inghetata, ar fi bine sa citesti acest aticol pana la capat.

Cu aproximativ 15-30 minute inainte de culcare, alcatuieste-ti o gustare din morcovi, fructe de padure si guacamole, bucatele de mar si unt de migdale, amesteca niste pasta de banana si avocado, un cartof dulce, ulei de nuca de cocos si scortisoara… yummy. Incearca sa ramai la aceasta alegere de doua linguri sau jumatate de fruct de avocado (pentru a acoperi nevoia grasimi) si jumatate de de banana sau de cartof dulce, reprezentand carbohidratii.

  1. În timpul somnului, metabolismul tău nu funcţionează perfect

Primul pas ar fi acela de a-ti “ face poftele” si a lucra la oferirea de nutrienti necesari organsimului. De indata ce metabolismul tau lucreaza corespunzator, vei incepe imediat sa faci progrese in ceea ce priveste scaderea in greutate si la obtinerea unei stari mai bune de sanatate.

O gustare sanatoasa inainte de culcare iti ajuta metabolismul sa functioneze normal si, in timp ce dormi, va avea loc procesul de ardere a grasimilor. Am avut pacienti care au incercat aceasta metoda, iar intr-o saptamana sau doua au avut parte de rezultate extraordinare. “Bedtime snack” este o alegere foarte importanta!

  1. Un stomac hrănit = nivel normal de zaharuri în sânge = somn mai bun= o viaţă mai sănătoasă

Nevoia de somn nu poate fi niciodata exagerata. Somnul iti afecteaza imunitatea, nivelul energiei, metabolismul, apetitul, setea, dar si greutatea. Cu cat dormi mai bine noaptea, cu atat vei fi mai sanatos ziua. Fa-ti o favoare si consuma acea gustare sanatoasa inainte de culcare,pentru ca tu sa te odihnesti foarte bine noaptea, iar in ziua urmatoare sa ai destula energie pentru a-ti atinge toate obiectivele propuse.

  1. “Bedtime snacks” îţi pot oferi o cale mai uşoară spre success

O gustare tarzie te ajuta sa-ti inchei ziua cu putere si, in timp ce dormi, corpul tau se va pregati pentru o noua zi destinata succesului. De ce sa te privezi de o gustare, daca aceasta te ajuta sa atingi greutatea dorita si la obtinerea unei stari mai bune de sanatate?! Cine nu si-ar dori sa amestece cateva linguri pline de crema ( sau de lapte de cocos) cu fructe de padure si sa se delecteze cu o asa gustare sanatoasa, daca chiar vine in ajutorul sanatatii oricui?!

Asadar, incepe chiar de astazi si adauga o gustare tarzie dietei tale, bucurandu-te de toate beneficiile oferite!

About the author

Denisa Panghe

Leave a Comment

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.