Dezvoltare personală

11 schimbări mici în stilul tău de viață, care pot face o mare diferență pentru sănătatea și fericirea ta

stil de viata sanatos oneo.ro
Written by Denisa Ion

 

Când vine vorba despre îmbunătățirea sănătății și a fericirii, toate ponturile care circulă pe internet și ne sunt date de doctori pot părea copleșitoare. Din fericire, nu trebuie să ne dăm peste cap viețile pentru a ni le îmbunătăți, ci putem în schimb să facem mici shimbări stilului de viață, care pot avea un mare efect. Schimbările mici au rezultate în timp, și par simple la început, ce te va face să continui.

De fapt, știința susține această teorie: Studii de la Cornell University au arătat că schimbările mici și ușoare sunt mai bune pentru a susține obiceiurile sănătoase în ceea ce privește mâncarea și menținerea în formă. Găsind schimbări care ți se potrivesc și pe care le poți încorpora în stilul tău de viață de zi cu zi, te poate motiva să apelezi la mai multe obiceiuri mai târziu, inclusiv alte aspecte ale vieții tale.

Deși suntem diferiți, s-a demonstrat că anumite activități și comportamente ajută oamenii să-și îmbunătățească starea de spirit. Este bine de știut ce pași mici putem face pentru a ne îmbunătăți viețile, pași care vor funcționa și nu ne vor face să o luăm razna. Dacă dorești să faci schmbări mici stilului tău de viață, ia în calcul aceste mici trucuri care pot avea un mare impact.

1. Începe ziua cu apă

Mulți dintre noi suntem deshidratați cronic”, spune antrenorul de nutriție Stepanie Burg. „Ne putem începe ziua cu cafea, putem bea alcool și/sau suc în exces, sau pur și simplu nu suntem conștienți de apa pe care o acumulăm pe parcursul unei zile”. Un studiu de la Journal of Nutrition a descoperit că până și o mică deshidratare poate cauza schimbări de stare, oboseală și probleme de concetrare. Înainte de cana de cafea, îndreaptă-te spre apă”, spune Burg. „Poți adăuga și puțină lămâie stoarsă, sau poți încălzi puțin apa într-un ceainic, dacă-ți sună bine.

2. Întinde-te înainte de culcare

Mulți dintre noi ne chinuim să găsim timp pentru mișcare de-a lungul zilei, sau joburile noastre ne cer să fim sedentari”, spune Burg. „Pe lângă creșterea puterii și a flexibilității mușchilor, întinderile înainte de culcare ne pot ajuta să eliminăm stresul pe care corpul îl acumulează și să ne calmăm mintea. Întinderile înainte de culcare ne pregătesc pentru un somn mai odihnitor, reduc riscul accidentărilor, îmbunătățesc fluiditatea și promovează o postură mai bună astfel încât să te miști cu mai multă încredere, grație și ușurință”.

3. Mănâncă fără distrageri

Parte din mâncatul corespunzător constă în mâncatul fără distrageri și savurarea mâncării. Aceasta poate încuraja niște alegeri alimentare mai sănătoase și chiar poate elimina sttresul, conform Harvard Health. „Când mâncăm și suntem preocupați de cu totul altceva – condus, email, muncă, în fața televizorului – corpul nostru nu primește semnalul clar că îi oferim nutrienți”, spune Burg. „Dacă ne hrănim în timp ce facem și alte lucruri , nu suntem capabili să ne ascultăm cum trebuie corpul, deci devenim incapabili să realizăm cum mâncarea ne afectează pe mai multe planuri”.

4. Fă o plimbare dimineața

Pentru a primi un impuls natural de energie, cât și o gură de aer proaspăt, începe-ți dimineața cu o plimbare scurtă. „Soarele de dimineață ne poate accelera ritmul circadian, îmbunătăți metabolismul și ajuta să dormim mai bine noaptea”, spune Royan Kamaya, M.D, MBA.

5. Folosește protecție solară

Majoritatea dintre noi folosim protecție solară atunci când mergem la mare sau la piscină, dar ar trebui să ne obișnuim să folosim prtecție solară de fiecare dată când ieșim afară. „Acesta este primul sfat pe care îl ofer familiei și prietenilor”, spune dermatolgul Dr. Alan J. Parks pentru Bustle. „Indiferent că vă duceți la muncă sau la o zi de plajă, obișnuiți-vă să aplicați protecție solară zi de zi, înainte să ieșiți din casă. Nu numai că acest obicei – care durează numai câteva minute — vă va menține pielea mai tânără și lipsită de riduri, dar vă va si proteja contra cancerului de piele”.

6. Petrece ceva timp fără social media

Este așa de ușor să îți lași timpul — și emoțiile — să fugă în timp ce tu răsfoiești prin news feed”, spune Barbara R. DiGangi, LMSW. Limitează distragerile, comparațiile și gândurile egocentriste. Un studiu de la Journal of Social and Clinical Psichology a descoperit că oamenii care intră pe Facebook des au tendința de a fi mai depresivi, deorece fac comparații constante cu „spuma” pe care o văd pe social media.Sugestia mea este să-ți faci lumea mai mică- să te concentrezi pe știrile care îți aduc fericire”, spune DiGangi. „Alege-ți noutățile în funcție de oamenii la care ții cel mai mult care te inspiră, în loc să faci exact opusul”.

7. Redu alcoolul

Nu spune nimeni să eviți ora fericită întru totul, dar fă schimbări mărunte în ceea ce privește volumul de alcool pe care îl comanzi, pentru a-ți îmbunătăți sănătatea. „Încetează să mai bei bere la pahar, și încearcă berea la sticlă”, spune Dalton Wong. „Bea șampanie sau Prosecco pentru că este servită în pahar special, deci automat porția de alcool este sub control”.

8. Ridică-te de pe scaun la muncă

Stai în fața unui computer toată ziua? A venit vremea să schimbi asta. Setează o alarmă pentru a-ți aminti să te plimbi prin birou — sau pur și simplu să stai în picioare. Un studiu de la European Heart Journal a descoperit că oamenii care petrec mai mult timp stând în picioare sau făcând în mișcare pe parcurul unei săptămâni au un nivel mai scăzut de colesterol și glicemie.

9. Găsește-ți un partener de fitness

Găsirea unui partener de mișcare nu este numai o cale minunată de a te face responsabil, dar te poate motiva să te duci la sală și chiar să lucrezi mai din greu. Studii de la Michigan State University au arătat că un partener de poate motiva și chiar determina să faci exerciții pentru mai mult timp.

10. Fă contact cu mai mulți oameni zilnic

Nu vorbesc despre social media. Chiar și un schimb de zâmbete cu un străin poate face oamenii să se simtă mai conectați, spune un studiu de la Purdue University. „Oferă cuiva o îmbrățișare sau pur și simplu scoate-ți privirea din telefon în timp ce ești în drum spre muncă sau te plimbi pe stradă”, spune antrenorul nutriționist holistic, Katie Henry PT, DPT, CIMI către Bustle. „Suntem ființe umane, și prosperăm pe baza comunicării”.

11. Fă-ți singur mâncare

Scapă de mesele gata făcute și mâncarea la pachet și începe să-ți gătești singur. „Astfel vei economisi bani, îți vei lărgi cunoștințele despre mâncarea bună, și vei fi și mai sănătos”, spune nutriționistul Tehzeeb Lalani.

Cu cât mai multe lucruri mărunte schimbi, cu atât mai multe beneficii vei avea. Odată ce începi să te simți mai bine, vei fi și mai motivat să aduci și mai multe schimbări benefice penttru sănătate.

About the author

Denisa Ion

Leave a Comment